Schuman-seura on Turussa 2002 peustettu yhdistys, joka edistää Eurooppa-tietoutta Suomessa. Seuran jäseneksi on tervetullut, jokainen Eurooppa-asioista kiinnostunut.

Schuman-seuran nykyisenä puheenjohtajana toimii MEP Ville Niinistö ja varapuheenjohtajana FT Timo Kultanen. Schuman-seuran neuvottelukunnan puheenjohtajana toimii MEP Miapetra Kumpula-Natri ja varapuheenjohtajana MEP Sirpa Pietikäinen.

Schuman-seura tekee tiivistä yhteistyötä Turun Eurooppa-foorumin kanssa. Järjestämme sekä Eurooppa Foorumin yhteydessä, että ympäri vuoden Speakers corner tilaisuuksia, joissa asiantuntijat pureutuvat ajankohtaisiin Eurooppa-aiheisiin. Keskustelujen vetäjänä toimii Turun yliopiston professori ja eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markku Jokisipilä.