Tervetuloa 7.5 ja 9.5 Eurovaali- ja Eurooppa-päivän -tilaisuuksiin!

Tilaisuudet järjestää Schuman-seura, Turun ja Varsinais-Suomen Eurooppa-toimisto, Eurooppalainen Varsinais-Suomi ry ja Turun Eurooppanuoret yhdessä

Turun EU-vaalipaneeli tiistaina 7.5. kello 16.00-17.45 Turun kaupunginteatterin lämpiössä

Professori, Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja Markku Jokisipilän moderoimassa vaalipaneelissa ovat edustettuina kahdeksan eduskuntapuolueen MEP-ehdokkaat:

Li Andersson (vas.)
Piia Elo (SDP)
Katriina Hiippavuori (KD)
Vilhelm Junnila (PS)
Piia Koriseva (Kesk.)
Ville Niinistö (Vihr.)
Henna Virkkunen (Kok.)
Nicke Wulff (RKP)

Eurooppa-päivä Turun Vähätorilla torstaina 9.5. kello 11-16 Eurooppa-aiheista ohjelmaa koko iltapäivän.

Tilaisuuden avaa ja Turun kaupungin tervehdyksen esittää Turun kaupungin kansainvälisten asioiden päällikkö Mika Akkanen.

Eduskuntatutkimuksen keskuksen erikoistutkija Kimmo Elo tuo esiin Eurooppaa koskevaa tutkimusta.

Paikalla on kulttuurialan toimijoita, MEP-ehdokkaita sekä vapaaehtoisjärjestöjen ja poliittisten puolueiden toiminnan esittelyä.

MENNEET TAPAHTUMAT

Tervetuloa Euroglögi -tilaisuuteen perjantaina 8.12.2023 kello 17.00 Cafe’ Art -kahvilaan, Läntinen Rantakatu 5, Turku.

Tilaisuuden aiheena on Tasavallan Presidentti -instituutio 🇫🇮 ja Eurooppa-politiikka 🇪🇺

Keskustelun herättäjinä ovat Eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja, professori Markku Jokisipilä ja Euroopan parlamentin jäsen Ville Niinistö. Moderaattorina toimii Schuman-seuran varapuheenjohtaja Timo Kultanen.

’Nyt keskustellaan -sarjamme’ tilaisuutemme ovat avoimia kaikille, joten tuo mukaan myös ystäväsi.

Glögitarjoilu

Tervetuloa Schuman-seuran ’Nyt keskustellaan’ -sarjan tilaisuuteen torstaina 26.10.2023 kello 18 Panimoravintola Kouluun Eerikinkatu 18, Turku. Keskustelutilaisuuden aihe on todella ajankohtainen: Saksan, Unkarin ja Puolan nykyinen Eurooppa-politiikka

Keskustelun herättäjinä ovat Eduskuntatutkimuksen keskuksen erikoistutkija, Schuman-seuran neuvottelukunnan jäsen ja erityisesti Saksan politiikan erityisasiantuntija Kimmo Elo ja Turun yliopiston yliopistonlehtori, dosentti ja Schuman-seuran neuvottelukunnan jäsen Heino Nyyssönen, jonka erityisinä tutkimuksen kohteina ovat Unkarin, Puolan ja Itä-Euroopan maiden politiikka.

Kaikki keskustelusarjamme tilaisuudet ovat avoimia kaikille, joten tuo mukaan myös aiheesta kiinnostuneet ystäväsi.

Kahvitarjoilu.